لیزر

کاربرد لیزر برش و حکاکی

کاربرد لیرز برش و حاکی
زمان مطالعه: 2 دقیقه
5/5 - (1 امتیاز)

لیزر برش و حکاکی چیست؟

درگذشته برای برش‌دادن غیر فلزات روش‌های از جمله برش با گیوتین، قیچی، دستگاه فرز… استفاده می‌شد که ضمن داشتن خطراتی برای کاربر برای حجم بالای برش نیز بسیار وقت‌گیر بودند. اما اکنون دستگاه‌های برش لیزر این کارها را بدون کمترین خطر و با سرعت بالایی انجام می‌دهند.

این دستگاه‌ها ضمن برش‌دادن محصول موردنظر قادر به حکاکی نیز هستند. برای مثال امروز دیگر تولیدکنندگان لوازم‌خانگی از برچسب‌ها برای نشان‌دادن مشخصات محصولات خود استفاده نمی‌کنند چرا که دستگاه‌های حک لیزری با سرعت بالا و دقت بسیار زیاد این عمل را انجام می‌دهند.

انواع دستگاه لیزر برش و حکاکی

متناسب با نیاز کاربر انواع دستگاه‌های برش و حکاکی در بازارها موجود می‌باشد. دستگاه‌هایی که قادر به برش‌دادن ورق MDF از قطر سه میلیمتر تا 8 میلیمتر، برش انواع  چرم، شیشه، پلکسی و… که همگی متناسب با توان نوری لیزر خروجی برای استفاده مناسب کاربرد دارند.

  • لیزر برش و حکاکی خانگی
  • دستگاه لیزر نیمه‌صنعتی
  • دستگاه لیزر برش صنعتی

تفاوت فوکوس ثابت و متغییر در لیزر حکاکی

لیزر برش و حکاکی خانگی

این دستگاه‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توان از آنها در محل زندگی هم استفاده کرد. صدای کم، سبکی در حمل‌ونقل، مصرف برق ناچیز از جمله ویژگی‌های این مدل دستگاه‌ها می‌باشد.

مناسب برش چرم، پارچه، کاغذ، مقوا، حکاکی رو چرم،MDF،شب‌نما، پلاستیک و..

دستگاه لیزر نیمه‌صنعتی

این دستگاه بیشتر در محیط‌های خارج از محل زندگی استفاده می‌شوند. مشکلات حمل‌ونقل، ابعاد بزرگ از جمله موارد می‌باشد که باعث شده دستگاه عنوان نیمه‌صنعتی را داشته باشد. مناسب برش ورق‌های MDF 3 میل تا 6 میل، چرم‌های کلفت، حکاکی روی شیشه، حکاکی روی طلا و نقره، حکاکی روی سنگ، برش ورق‌های پلکسی نازک و…

دستگاه لیزر برش و حکاکی صنعتی

قوی‌ترین نوع دستگاه‌های لیزر برش و حکاکی مدل صنعتی آنها می‌باشد. مجهز بودن دستگاه‌ها به تیوب لیزر و خنک‌کننده باعث شده  قابلیت کارکردن به‌صورت مداوم در شرایط دمایی و محیطی مناسب را داشته باشد. این مدل دستگاه‌ها قابلیت برش ورق‌های MDF  از ضخامت 3 میلی‌متر تا 8 میلیمتر، برش کارتن‌های 5 لایه، حکاکی روی انواع شیشه و آئینه، برش برچسب بدنه خودرو و…

 

در صورت داشتن هر گونه سوال درباره همه محصولات بالا می توانید در شبکه های اجتماعی نیز با ما در ارتباط باشید.

1 نظر در “کاربرد لیزر برش و حکاکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *